MLL logo

Selkokielinen koulutus uusille perhekahvilaohjaajille / Turku

Selkokielinen koulutus uusille perhekahvilaohjaajille / Turku

Koulutus uusille perhekahvilaohjaajille (selkokielellä)


MLL:n perhekahvila on perheiden oma paikka, jossa lapset voivat leikkiä.
Samalla vanhemmat voivat jutella toisten vanhempien kanssa ja juoda kupin kahvia.
Perhekahvilat ovat ilmaisia ja avoimia kaikille perheille. Vain kahvista, teestä ja välipalasta maksetaan pieni maksu.

MLL etsii nyt uusia vapaaehtoisia ohjaajia perhekahviloihin. Ohjaajan tehtävät:

– Ovien avaaminen ja sulkeminen.
– Perheiden tervehtiminen ja perheille jutteleminen.
– Kahvin ja teen keittäminen.
– Muu ohjelma, esimerkiksi askartelu, leipominen.
– Tiskaaminen ja lelujen kerääminen lopuksi.

Perhekahviloiden ohjaaminen on vapaaehtoistyötä, josta ei makseta palkkaa.
Ohjaaja saa kuitenkin todistukset koulutuksesta ja ohjaajan tehtävästä.
Lisäksi ohjaaja voi suorittaa MLL:n digitaalisen osaamismerkin (1 opintopiste).
Ohjaaja voi ottaa omat lapset mukaan perhekahvilaan.

Uusille ohjaajille järjestetään koulutus, jossa kerrotaan lisää ohjaajan tehtävästä ja perhekahviloiden toiminnasta.
Koulutus on selkokielellä. Lapsille on lastenhoitoa koulutuksen ajan.

Koulutus järjestetään maanantaina 11.11.2019 klo 10–14 Perhetalo Heidekenillä, Sepänkatu 3, 20700 Turku (2. kerros)

Ilmoittaudu alla olevalla lomakkeella. Kun ilmoittaudut, kerro tarvitsetko lastenhoitoa koulutuksen ajan. Kerro lasten nimi ja ikä.

Kysy lisää:
Hülya Tokgöz
044 751 3177
hulya.tokgoz@mll.fi

Ilmoittaudu koulutukseen!